Zie je kind

Kieswijs zet kinderen in hun kracht

Scholieren die twijfelen over hun profielkeuze? Eindexamenleerlingen die geen idee hebben wat de volgende stap zal zijn? Jongeren die nog zoekende zijn naar een goede invulling van een tussenjaar? Madelon van Overbeek en Myrthe Maathuis van KIESWIJS weten er wel raad mee. Via een analyse en een persoonlijk traject gaan ze op zoek naar de talenten van het kind en helpen ze hem of haar de beste keuze te maken.

Tijdens en rondom de middelbare schooltijd moeten er belangrijke keuzes worden gemaakt die van invloed zijn op het verdere leven. Het juiste profiel, de passende vervolgstudie, starten met studeren of eerst een tussenjaar: het kan bij kinderen – en hun ouders – flink wat stress opleveren. Terwijl je gestrest geen goede keuzes kunt maken. Er zijn ongelofelijk veel mogelijkheden en het is, zeker als je jong bent, niet altijd duidelijk wat het beste bij je past. Dat is precies waar Kieswijs om de hoek komt kijken: dankzij een professionele en gedegen analyse en een grondig adviestraject komen talenten en vaardigheden duidelijker naar voren en kunnen er keuzes worden gemaakt die daar naadloos op aansluiten. Rust in de tent!

Kieswijs is in 2005 opgericht in Bussum door Els Evers en Karin ter Kuile. Zij waren destijds beiden werkzaam bij een psychologisch adviesbureau en kwamen op het idee om de assessments die zij voor volwassenen deden, in te zetten voor jongeren die een studiekeuze moeten maken. Het bleek een schot in de roos, en inmiddels is Kieswijs uitgegroeid tot een landelijke organisatie, met Kieswijs-adviseurs op diverse locaties. Bovendien is het aanbod flink uitgebreid, onder meer met een analyse bij profielkeuze, tussenjaar en masterkeuze, plus een vervolg op werkvlak. Zo richten Els en Karin zich nu steeds meer op ‘Kieswerk’, waarbij zij afgestudeerden richting helpen bepalen bij het kiezen van de soort baan die bij ze past. En op ‘Kiesinzicht’ waarmee zij mensen helpen hun eigen grenzen te bewaken ter voorkoming van een burnout….

Klik hier om het volledige artikel te lezen.